ILLUSTRATOR – wypełnianie obiektu bitmapą / obrazem
Strona główna » Illustrator InDesign » ILLUSTRATOR – wypełnianie obiektu bitmapą / obrazem
Bardzo przydatną umiejętnością w Adobe Illustrator jest wypełnianie obiektu bitmapą i właśnie tę umiejętność nabędziesz po przeczytaniu tego artykułu. Wypełnianie obiektów gotową bitmapą pozwala osiągnąć bardzo interesujące efekty w łatwy sposób. W poniższym przykładzie pokryję napis grafiką płomieni.
Zabieramy się do pracy. Na początku należy przygotować obiekt, którego wnętrze będzie wypełniane. Może to być tekst lub kształt, a w tym konkretnym przykładzie obiektem będzie poniższym tekst, natomiast grafiką również widoczna poniżej grafika płomieni. Mając już przygotowany obiekt oraz grafikę z lewego paska MENU należy wybrać ikonę „Draw Inside” lub wcisnąć kombinację klawiszy SHIFT+D (uwaga, kombinacja zmienia ikonę o 1, zatem przy domyślnej opcji „Draw Normal” musi być wciśnięta dwukrotnie).
Wokół kształtu pojawi się charakterystyczna przerywana ramka. Następnie z MENU „File” należy wybrać opcję „Place” i umieścić stosowną grafikę według własnej koncepcji. W efekcie otrzymujemy oczekiwane wypełnienie obiektu. Narzędziem „Direct selection tool” można przesuwać (dopasować) obrazek wewnątrz obiektu.
- 11
- 11
- 11
- 23
- 14





































































