PHOTOSHOP – operacje na ścieżkach kształtów
Autor: Piotr Drabik , 12 czerwca 2016
Strona główna » Photoshop » PHOTOSHOP – operacje na ścieżkach kształtów
Operacje na ścieżkach kształtów, są bardzo ciekawą funkcją kojarzoną bardziej z aplikacjami do grafiki wektorowej niż rastrowej.
Po wybraniu jednego z kształtów, domyślnie rysowany jest on na nowej warstwie. Możemy to zmienić nie dość, że rysując kilka kształtów na jednej warstwie to nawet łączyć kilka kształtów w jeden lub wycinając jednym kształtem część innego. Funkcje te pojawiają się w górnym pasku po wybraniu jednego z kształtów:
Możemy to robić za pomocą MENU: „Path operations” / „Operacje na ścieżkach”. Do wyboru, są:
- „Combine shapes” / „Połącz kształty” – kształty łączone, są w jeden
- „Substract front shape” / „Odejmij poprzedni kształt” – nowy kształt wycina część wspólną z poprzedniego
- „Intersect shape areas” / „Przetnij obszary kształtu” – część wspólna kształtu nowego i poprzedniego tworzy nowy kształt
- „Exclude overlapping shapes” / „Wyklucz nakładające się kształty” – nowy kształt tworzony jest z nienakładających się części kształtów (część wspólna zostaje usunięta)
- 11
- 11
- 11
- 23
- 14
Lista tematów
Redux – zarządzanie stanem w React
Promise w JavaScript zaawansowane użycie – Promise chaining, Await/Async
Funkcja wyższego rzędu (Higher-Order Functions) w JavaScript
Angular2 – walidacja formularzy w html-u i komponencie
RxJs – programowanie reaktywne w Angular2
ILLUSTRATOR – trasowanie zdjęć na wektory
TypeScript – typy danych oraz modyfikatory dostępu
JavaScript najważniejsze elementy ECMAScript 6 [ES6]
Formularz na stronie bez back-endu czyli Google Forms
AngularJS – dyrektywy w Angularze 1.X
AngularJS – problem z routeProvider w Angular 1.6
Wzorzec MVC (Model – View – Controller)
AngularJS 1 – przegląd serwisów: provider, decorator, constant [2/2]
AngularJS 1 – przegląd serwisów: factory, service, value [1/2]
SASS / SCSS preprocesory CSS: modułowość, warunki, pętle 2/2
SASS / SCSS preprocesory CSS: zmienne, mixiny, dziedziczenie 1/2
Gulp.js – automatyzator zadań z intuicyjną konfiguracją
Grunt.js – konfiguracja automatyzatora zadań
RWD vs AWD – różnice w znaczeniu pojęć
GIT – komendy do pracy z GIT i GITHUB
JavaScript – domknięcia (closures)
JavaScript – użycie metod bind, call, apply
RequireJS – czym jest AMD API i podstawy użycia loadera
CSS3 – wyrównywanie zawartości dzięki Flexbox
JavaScript – funkcja natychmiastowa IIFE
HTML5 – tworzenie formularzy w HTML (FORM)
JavaScript – wyrażenia regularne RegExp
JavaScript – iteracja po tablicach i obiektach w pętli for (in, of)
JavaScript – pętla for i jej różne wywołania for (;;)
JavaScript – skrócony zapis wybranych instrukcji JS
PHOTOSHOP – niedziałająca funkcjonalność 3D
Photoshop – dodatkowe możliwości Move Tool / Przesunięcie (V)
Photoshop – szybka maska (Q) i inne narzędzia selekcji
JavaScript – obiekt window i położenie kursora
JavaScript – konwersje typów danych w JS
JavaScript – różne sposoby na tworzenie obiektów
HTML/CSS3 – Grid w Bootstrap vs grid w Foundation
Photoshop – oblewanie tekstu w kształcie
PHOTOSHOP – Content Aware Move / Przesuwanie z uwzględnieniem zawartości
ILLUSTRATOR – wyszukiwanie obiektu po kolorze (kolory globalne)
ILLUSTRATOR – tworzenie palety kolorów (przejścia tonalne)
WORDPRESS – wygenerowanie chmury tagów
HOSTING – Delegacja domeny, transfer domeny. Znaczenie pojęć.
PHOTOSHOP – definiowanie i użycie wzorów (define pattern)
PHOTOSHOP – usuwanie niechcianych obiektów dzięki Photomerge
PHOTOSHOP – tworzenie panoramy za pomocą Photomerge
CSS3 – prefiksy dla różnych przeglądarek
CSS3 / BOOTSTRAP – kolejność deklaracji stylów: class, id
ILLUSTRATOR – łączenie ścieżek wektorowych
ILLUSTRATOR – użycie narzędzi Knife i Scissors (nóż i nożyczki)
HTML5 / CSS3 / PHP – brak polskich czcionek
PHOTOSHOP – renderowanie obiektów 3D w Photoshop
ILLUSTRATOR – tworzenie kształtów za pomocą Shape Builder Tool
INDESIGN – publikacja internetowa z efektem przerzucania kartek
ILLUSTRATOR – wypełnianie obiektu bitmapą / obrazem
CSS3 stylowanie linków (różny styl linków na stronie)
WORDPRESS – pętla (the loop)
PHOTOSHOP – jak ustawić język angielski w programie
INDESIGN – jakość grafiki podczas pracy z aplikacją
ILLUSTRATOR – tworzenie ścieżki na bazie istniejącego obiektu (Offset Path)
PHOTOSHOP – operacje na ścieżkach kształtów
WORDPRESS – style CSS3 wymagane przy wyświetlaniu obrazów
InDesign import długich tekstów (również dla publikacji wielokolumnowych)
CSS3 BORDER-IMAGE czyli responsywne ramki
PHOTOSHOP – dopełnianie brakujących pikseli (narzędzie Fill)
PHOTOSHOP – kadrowanie (Crop Tool)
PHOTOSHOP – prostowanie obrazów (Ruler tool)
JavaScript – obiekt globalny: STRING
JavaScript – obiekty globalne MATH NUMBER
JavaScript – Use Strict wyłapie pomyłki w kodzie





































































